Plan managerial
- Categorie: Cine suntem?
- Data publicării
- Afişări: 3304
PLAN MANAGERIAL AN SCOLAR 2014-2015
I.SCURT ISTORIC
Aşezare tipică de câmpie, comuna Nicolae Balcescu reprezintă o străveche vatră de locuire. Numele comunei vine de la marele istoric Nicolae Balcescu, iar inainte de primul razboi mondial comuna se numea Principele Mihai. La ora actuala nu exista suficiente date, care sa ateste vechimea sau data probabila a aparitiei acesteia.
Localitate rurală, comuna Nicolae Balcescu este situată în partea de nord a judetului Calarasi, la o distanta de 52 km de Bucuresti şi 60 km de Calarasi, aflandu-se la 7 km nord de orasul Budesti. Este alcatuita din satul Nicolae Balcescu, care este si centrul de comuna, satul Paicu, aflat la 4 km si satul Fantana Doamnei , situat la 2 km de centrul de comuna. Raul Milotina (afluent al Mostistei), traverseaza localitatea Fantana Doamnei de la nord la sud.
Descoperirile arheologice indică spaţiul actual al satului Paicu, respectiv Fantana Doamnei ca o străveche arie de locuire, fiind locuit permanent încă din vremurile neolitice(sec XV-XVII). În sprijinul acestei afirmaţii vin inventarele recoltate din riturile arheologice cercetate pe teritoriul comunei: obiecte din silex şi os, topoare de piatră şi numeroase fragmente ceramice de diferite calităţi şi cu diferite tipuri de decoraţie. După procesul de indo-europenizare a triburilor carpato–dunărene şi apariţia populaţiilor geto-dace, cercetările şi descoperirile arheologice indică o evoluţie continuă a formelor de creaţie materială, ceramica fiind decorată cu motive locale ca spicul de grâu sau roata stilizată.
Asemenea unui organism viu populaţia este supusă unui permanent proces de împrospătare prin fenomenul de reproducere, generaţiile noi, tinere, înlocuindu-le pe cele vechi, ajunse la bătrâneţe. Această mişcare naturală este exprimată cu ajutorul a doi parametri: natalitatea şi mortalitatea.
Natalitatea a scăzut de la 20‰ (1981 – 1987) la 11,6‰ în 2000 cu tendinţe continui de scădere. Şi numărul căsătoriilor a scăzut de la an la an, ajungându-se în anul 2000 la 22 de căsătorii, adică mai puţin de jumătate din numărul căsătoriilor înregistrate în 1992 – 51. Cele mai ridicate valori ale divorţurilor s-au înregistrat în anii 1995 (11 divorţuri – 4,1‰) şi în 1998 (36 de divorţuri) 4,9‰. Cauzele care au generat această situaţie sunt multiple: proporţia mare a femeilor din contingentul fertil aflate pe piaţa muncii, nesiguranţa locului de muncă, o politică socială în domeniul copilului şi a familiei cu mulţi copii nu prea eficientă. O altă cauză ţine de schimbările apărute în comportamentul monografic al populaţiei, schimbări ce privesc atitudinea cuplurilor de a-şi reduce dimensiunea familiei, nupţialitatea în scădere, mulţi tineri amânând întemeierea unei familii ca şi numărul de divorţuri într-o continuă creştere. Analizând al doilea parametru – mortalitatea – pe aceleaşi perioade, vom observa că cel mai ridicat număr de decese s-a înregistrat în anii 1981 (104 - 11‰) şi 1986 (119 – 12,9‰), pentru ca după 1990 să atingă valori mult mai ridicate: 129 - 17,4‰ (1997), 136 – 18,3‰ (1996). Prin realizarea diferenţei dintre cei doi parametri se obţine sporul natural. Se observă uşor că până în 1990 el a avut valori pozitive, cel mai ridicat spor natural înregistrându-se în 1984 – 10,6‰. Între anii 1992 – 2000 sporul natural a fost preponderent negativ, având valori cuprinse între -0,8‰… -6‰, cea mai scăzută valoare înregistrându-se în anul 1996.
Se estimează că populaţia va scădea numeric, creşterea morbidităţii, deteriorarea stării de sănătate a populaţiei şi îmbătrânirea demografică influenţând direct evoluţia viitoare a mortalităţii care este deja ridicată. (Institutul Naţional de Statistică, „Situaţia Demografică a Judeţului Călăraşi, 1991-2000”)
Dupa 1990 se manifesta insa si un alt fenomen si anume acela de stabilire in localitate a multor familii venite din capitala, care fie ca se reintorc in localitatea natala, fie ca isi cumpara aici proprietati, fac sa compenseze oarecum scaderea populatiei.
Şcolile din comuna Nicolae Balcescu funcţionează în reţeaua şcolilor de stat din judeţul Calarasi. Şcolile nu sunt autorizate din punct de vedere sanitar, dar au documentatiile depuse pentru a le obtine.
Acum scoala din comuna Nicolae Balcescu funcţionează în doua corpuri de cladiri, situate la 3 km distanta unul de celalalt. Cladirea cu 5 sali de clasa a fost construita in anul 1935, iar cladirea din satul Fantana Doamnei este chiar mai veche datand din 1905.
Unitatile din Nicolae Balcescu funcţionează în doua schimburi.
II. ANALIZA SWOT
Puncte tari (T), puncte slabe(S), oportunitati (O) si amentintari (A) pentru toate segmentele unitatii scolare :
II.1 Oferta curiculara
II.2 Resurse umane
II.3 Resurse materiale si financiare
II.4 Relatii comunitare
II.1 Oferta curriculara
Puncte tari
-scoala dispune de intreg materialul curricular necesar (planuri cadru, ordine ministru, programme scolare, ghiduri metodologi ce, auxiliare didactice) ;
-existenta site-uli scolii unde sunt postate toate materialele curriculare necesare cadrelor didactice si pentru informarea parintilor ;
-curriculumul la decizia scolii este stabilit pe baza procedurii operationale specifice ;
-existenta unor proceduri specifice si a unor instrumente de lucru privind stabilirea CDS-optional, a schemelor orare si a orarelor
-desfasurarea in scoala a meditatiilor la LRO si MATE pentru evaluarea nationala ;
-existenta unui optional care sa puna bazele predarii celorlalte dis cipline pe baza folosirii tehnologiei informatiei ;
-predarea disciplinei Prietenul meu calcluatorul de catre un cadru didactic calificat in acest domeniu ;
-existenta fiselor pentru disciplina optionala avizate de catre CA si de catre inspectorul de speci alitate ;
-surse informationale bogate ;
-parteneriate incheiate si functionale cu toate institutiile publice de pe raza localitatii ;
Puncte slabe
-oferta pentru discipline optionale nu poate satisface toate dorintele elevilor si parintilor ; stabilirea disciplinei optionale se face pe baza alegerii majoritatii elevilor din clasa ;
-planurile cadru si programele scolare nu sunt suficiente studiate si cunoscute de catre toate cadrele didactice ;
-schemele orare nu sunt suficient fundamentate si nu reflecta intotdeauna necesitatile clasei ;
Oportunitati
-Legea Educatiei Nationale nr. 1/2011 cu completarile ulterioare ;
-OMECTS 3371/12.03.2013 privind aprobarea planurilor-cadru de învăţământ pentru învăţământul primar, ciclul achiziţiilor fundamentale – clasa pregătitoare, clasa I şi clasa a II-a şi a Metodologiei privind aplicarea planurilor-cadru de învăţământ pentru învăţământul primar, cicl ul achiziţiilor fundamentale – clasa pregătitoare, clasa I şi clasa a II-a
-OMECTS 3418/2013 privind aprobarea programelor şcolare pentru clasa pregătitoare, clasa I si a II a
-Existenta programelor scolar pentru CDS-optional aprobate de MECTS si postate pe site minister
Amenintari
-desele schimbari ce se aduc Legii Educatiei Nationale
-lipsa regulamentelor, metodologiilor si ghidurilor metodologice
-neacoperirea necesarului de manuale scolare de catre ISJ BN
II.2 Resurse umane
Puncte tari
-personal didactic calificat -100%
-un colectiv de cadre didactice care imbina tineretea (inceput de cariera, cu dorinta de a invata si a rapunde provocarilor) cu expe rienta didactica ;
-disponibilitatea cadrelor didactice cu experineta in a ajuta si indruma cadrele d idactice tinere ;
-buna colaborare dintre cadrele didactice si atmosfera placuta necaracterizata de conflicte ;
-dorinta de autodepasire ;
-reorganizarea Consiliului de Administratie pe baza Legii 1/2011 ;
-personal didactic titular –in procent de 90%
-majoritatea cadrelor sunt localnice
-dorinta de perfectionare a carierei didactice – anul acesta un cadru didactic a promovat examenul de definitivat; 1 cadru didactic a obtinut gradul II in anul scolar 2013-2014 ; 4 cadre didactice inscrise la obinerea gradului didactic I (2014-2015) ;
-personal didactic auxiliar foarte bine pregatit ;
-organizarea concursului pentru ocuparea posturilor ramase neocupate dupa 1 5 septembrie in scoala
Puncte slabe
-lipsa de interes a participarii cadrelor didactice la cursurile de formare organizate de ISJ si CCD BN , la simpozionae si conferinte ;
Oportunitati
-existenta cadrului legal ce ofera posibilitatea organizarii concursurilor de ocupare a posturilor vacante sau temporar vacante in scoala ;
-descentralizarea procesului managerial in realizarea politicii de personal ;
- buna colaborare cu primarul localitatii si Consiliul Local ;
Amenintari
-constrangerile legate de numarul de norme didactice din partea MEN si al ISJ BN;
-blocarea angajarilor pe posturile didactice auxiliare si nedidactice ;
-slaba finantare a procesului de invatamant
-schimbarile dese aduse legii educatiei
II.3 Resurse materiale si financiare
Puncte tari
-dotarea materiala buna a cladirii scolii si gradinitei ;
-dotare cu mijloace TIC atat pentru elevi cat si pentru cadrele didactice si didactice auxiliare ;
-3 conexiuni la internet din scoala si gradinita dar si din spatiile exterioare ;
-realizarea de investiti in reabilitarea gradinitei ,
-aprovizionarea cu materiale consumabile asigura necesarul pregatirii activitatilor de catre cadrele didactice si elevi ;
-aprovizionare cu materiale igienico-sanitare ofera posibilitatea realizarii igienizarii zilnice de catre personalul nedidactic ;
-cadrele didactice navetiste isi primesc decontul pentru naveta in proportie de 100% ;
-incadrarea cheltuielilor in prevederile bugetare si respectarea legislatiei privind achizitiile publice ;
-exsistenta subinventarelor pentru fiecare categorie de angajat (invatator, dirig inte, profesori de specialitate, profesor de educatie fizica etc) ;
-transparenta in folosirea resurselor financiare ale scoli (atat bugetare cat si extrabugetare) ;
-intocmirea si respectarea planului de achzitii al scolii ;
-realizarea inventarului scolii pe baza instructiunii de lucru specifice ;
-infiintarea asociatiei de parinti (APSR)
Puncte slabe
-slaba preocupare a cadrelor didactice pentru atragerea de sponsorizari ;
Oportunitati
-posibilitatea redirectionarii fondului de 2% pentru asociatia parint ilor ;
-relatie foarte buna cu Consiliul Local si cu primarul localitatii ;
Amenintari
-subfinatarea sistemului de invatamant ;
-restrictiile impuse de legislatia in vigoare privind achiztitionarea obiectelor de inventar ;
II.4 Relatii comunitare
Puncte tari
-existenta parteneriatelor cu institutiile de pe raza localitatii ;
-constituirea si functionarea Comitetului Reprezentativ al Parintilor ;
-functionarea Consiliului de Administratie in baza prevederilor Legii 1/2011 cu completarile ulterioare ;
-completarea CEAC cu reprezentantul parintilor si al Consiliului Local ;
-prezenta directorului la toate sedintele Consiliului Local in care se discuta probleme legate de procesul de invatamant derulat in scoala ;
-implicarea scolii in actiuni de voluntariat cu institutiile din localitate ;
Puncte slabe
-slabul interes acordat testarii satisfactiei beneficiarilor procesului instructiv -educativ (elevi, parinti, comunitate locala) ;
-inexistenta unor parteneriate cu institutii de cultura de pe raza judetului s au nationale ;
Oportunitati
-cadrul legal pentru realizarea de parteneriate cu institutii publice ;
-legislatia, metodologii si adrese ale ISJ CL privind saptamana de activitati extracurriculare ;
- proiecte de parteneriat propuse de diferite institutii din tara.
-nivelul cultural al familiilor elevilor din scoala
Amentintari
-lipsa resurselor financiare a unora dintre potentialii parteneri ;
-slaba implicare a unora dintre institutiile locale in parteneriate ;
-agentii economici de pe raza localitatii au resurse limitate si nu doresc participarea la parteneriate.
PLAN MANAGERIAL SEMESTRUL I
AN SCOLAR 2014-2015
ABREVIERI FOLOSITE
OMEC – Ordinul Ministrului Educatiei si Cercetarii
OMECTS – Ordinul Ministrului Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului
OMEN – Ordinul Ministrului Educatiei Nationale
CP – Consiliul Profesoral
CA – Consiliul de Administratie
CRP – Comitetul Reprezentativ al Parintilor
PV – proces verbal
ROFUIP – Regulamentul de Organizare si Functionare a Unitatilor din Invatamantul Preuniversitar
ROI – Regulament de Ordine Interna
PM – Plan managerial
PDI – Proiect de dezvoltare institutionala
CL- Consiliul Local
1.Curriculum
Obiective
1. Cunoaşterea şi aplicarea documentelor de politică educaţională: Legea 1/2011‚ Regulamentul unitatilor de invatamant preuniversitar
4925 /08.09.2005, Ordin 4106/11.06.2010 privind modificarea şi completarea ordinului 4925/2005 al ministrului educaţiei şi cercetării privind aprobarea R.O.F.U.I.P. ; OMEN 3637/19.06.2014 privind structura an şcolar 2014/2015;
2. Aplicarea Planului Cadru de învăţământ p e n t r u i n v a t a m a n t u l p r e s c o l a r , p r i m a r s i g i m n a z i a l
3. Aplicarea programelor şcolare pentru invatamantul prescolar, primar si gimnazial;
4. Aplicarea Ordinului MECI 5132/10.09.2009 anexa 1 privind activităţiile specifice funcţiei de diriginte (valabil pentru ciclul prescolar, primar si gimnazial);
Functii |
Activitati |
Responsabil |
Termen |
Indicatori de realizare |
Instrumente Resurse |
PROIECTARE |
1. Analiza relizarii activitatilor din PO 2011-2015 al PDI si revizuirea acestuia daca este cazul 2.Intocmirea rapoartelor: a.de activitate privind starea si calitatea invatamantului in anul scolar 2013-2014 b.de activitate ale comisiilor din scoala c.de evaluare interna pentru anul scolar 2013-2014 3.Prezentarea rapoartelor in cadrul Consiliului Profesoral si a Consiliului de Administratie 4.Intocmirea planului managerial anual si pentru semestrul I si prezentarea in cadrul CP si CA |
Comisia de redactare aprobata in Consiliul Profesoral Director Sefii de comisii CEAC Director, sefi de comisii Comisia de redactare |
15 XI 2014 15 X 2014 15 X 2014 15 X 2014 17 X 2014 1 XI 2014 |
Existenta PDI Existenta PM aual si semestrial Registrul cu procese verbale al CP si CA Rapoartele sefilor de comisii Raportul anual de evaluar einterna Site scoala Afiser scoala Proces verbal CP si CA Planul managerial anual si semestrial, procese verbale CP si CA |
Date statistice scoala perioada 2009-2014 Recensamant populatie localitate Recensamant populatie 0-7 ani Directii strategice ISJ CL LEN 1/2011 Rapoarte tipizate scoala Standardele si descriptorii de evaluare Raportul tipizat ROFUIP, LEN 1/2011 PDI, Plan managerial ISJ CL, Raport de activitate an scolar 2013-2014 |
Functii |
Activitati |
Responsabil |
Termen |
Indicatori de realizare |
Instrumente Resurse |
PROIECTARE |
5.Realizarea planurilor manageriale si a dosarelor cu documentele specifice pentru comisiile din scoala 6.Elaborarea tematicii CP si CA si aprobarea acesteia 7.Intocmirea planificarilor anuale si a proiectarii unitatilor de invatare 8.Realizarea planului de masuri si a programului pentru pregatire clasa a VIII a pentru evaluarea nationala 9.Planificarea perioadelor de evaluare initiala la ciclul primar si gimnazial |
Sefi comisii Director Colectiv cadre didactice si aviz sefi de comisie metodica Profesori limba romana si matematica Sefi de comisie metodica |
20 X 2014 15 X 2014 1 X 2014 periodic 1 X 2014 17-30 IX 2014 |
Structura dosarului si calitatea documentelor comsiei Tematica sedintelor CP si CA Procentul de planificari aprobate si calitatea accestora, proiectare unitati Plan de masuri si program pregatire Grafic simulari Planificarea activitatilor Teste, rezultate, centralizare, interpretare, prezentat parinti |
PDI, plan managerial scoala PDI, chestionare alicate cadrelor didactice si beneficiarilor, planuri manageriale catedre Planurile cadru, programele scolare, normele metodologice Metodologia pentru evaluarea nationala Programele scolare in vigoare |
Functii |
Activitati |
Responsabil |
Termen |
Indicatori de realizare |
Instrumente Resurse |
ORGANIZARE |
1.Asigurarea unitatii scolare cu toate documentele legislative si curriculare necesare 2.Verificarea modului de completare si gestionare a actelor de studii pentru anul scolar 2013-2014 3.Aplicarea OMECTS 4924/2013 privind organizarea si desfasurarea evaluarii nationale la clasa a VIII a 4.Asigurarea necesarului de manuale scolare pentru elevii claselor I-VIII si cu materialele didactice necesare pentru clasa pregatitoare |
Sef comisie curriculum Comisia numita prin decizia directorului CEAC Director, dirigintii Director |
16 IX 2014 17 IX 2014 15 XI 2014 15 IX 2014 |
Procentul de acoperire cu documentele legislative si curriculare Procesl verbal intocmit de comisia numita Prelucrarea calendarului si metodologiei la clasa – proces verbal Organizarea de simulari – cel putin 2 Postarea pe site scoala si afisarea la avizier si in clasa Gradul de acoperire a necesarului de manuale |
Planurile cadru pentru ciclul prescolar, primar si gimnazial (aexa 1 la OMECT 3638/2001, OMECT 4686/2003 si OMECTS 3371/2013) Programele scolare in vigoare pentru ciclul prescolar, primar si gimnazial Acte legislative si metodologii specifice OMECTS 5436/2011 Chestionare CEAC OMECTS 4924/2013 OMECTS 4801/2010 privind aprobarea metodologiei pentru evaluare la clasa a VIII a ISj CL, fonduri extrabugetare scoala |
Functii |
Activitati |
Responsabil |
Termen |
Indicatori de realizare |
Instrumente Resurse |
ORGANIZARE |
9.Asigurarea logisticii si pregatirea in detaliu a programelor de formare continua si perfectionarea cadrelor didactice |
Sef comisie formare si perfectionare profesionala |
permanent |
Baza de date formare si perfectionare cadre didactice la nivel de scoala |
Oferta programe de formare si perfectionare CCD CL 2014-2015 Calendarul actiunilor metodice la nivel judetean Oferte cursuri de formare si sesiuni sau simpozioane de pe net |
COORDONARE-MONITORIZARE |
1.Monitorizarea aplicarii corecte a documentelor curriculare la toate nivelele de invatamant din unitate 3.Monitorizare folosirii manualelor |
Director Responsabil CEAC Sefi comisii metodice Director Director Sefi de comisie metodica |
Conform graficului de asistente la lectii Saptamanal Periodic prin asistente la lectii |
Fisele de asistente la lectii Fisele de interasistenta Fisa de asistenta la lectie – eficienta folosirii manualelor in activitatea de predare-invatare- evaluare |
Fisa tip de asistenta la lectie Fisa tip de interasistenta Proiectele sau schitele de proiect de lectie ROI scoala Manualele scolare Notele obtinute de elevi la evaluari |
CONTROL-EVALUARE |
1.Evaluarea activitatii personalului didactic si didactic auxiliar pe baza rapoartelor de autoevluare 2.Evaluarea situatiei scolare, frecventa si disciplina in cadrul fiecarui CP sau CA 3.Urmarirea modului in care se realizeaza atributiile manageriale ale fiecarui cadru didactic in parte: a. Modul de aplicare a documentelor curriculare la clasa b. Controlul parcurgerii ritmice a materiei c. Analiza obiectiva a nivelului de pregatire a elevilor cu masuri concrete de ameliorare a situatiilor corespunzatoare 4.Desfasurarea tezelor semestriale |
Sefi de comisie metodica, CA, CP CEAC Invatatori, diriginti, comisie monitorizare frecventa Sef comisie metodica, director, CEAC profesorii de la disciplinele unde se sustin teze |
Conform PO specifice Lunar (1-5 ale lunii pentru luna anterioara) Permanent S1 – pana la 19 XII 2014 |
Fise evaluare personal didactic si didactic auxiliar completate de catre toti cei responsabili Rapoartele de autoevaluare Procesele verbale de la sedinte Formulare tipizate colectare absente Rapoarte consemnare abateri disciplinare elevi Fisa de asistenta la ore, proiectarea unitatilor de invatare Tezele elevilor Graficul desfasurarii tezelor la fiecare clasa |
PO privind evaluarea activitatii personalului didactic si didactic auxiliar Fisele de evaluare operationalizate in CP si aprobate de CA Instructiunea de lucru privind colectarea absentelor IL privind aplicare sanctiuni elevi ROI al scolii Planificarea unitatilor de invatare, proiectarea didactica, programele scolare, testele de evaluare formativa si sumativa, catalogul scolar Programele scolare OMEN 3637/19.06.2014 privind structura anului scolar |
2 .Management scolar
Obiective
1. Asigurarea managementului general si de specialitate
2. Implementarea sistemului de management al calitatii
3. Asigurarea si monitorizarea resurselor umane, materiale si financiare in vederea atingerii scoputilor educationale stabilite
Functii |
Activitati |
Responsabil |
Termen |
Indicatori de realizare |
Instrumente Resurse |
PROIECTARE |
1.Refacerea organigramei scolii in functie de noile prevederi in vigoare 2.Elaborarea proiectului de dezvoltare pe termen mediu si a planului managerial pentru anul scolar 2014-2015 (anual si semestrial) 3.Elaborarea hartii proceselor din scoala 4.Elaborarea documentelor comisiilor metodice si celorlalte comisii din scoala 5.Revizuirea si elaborarea procedurilor pe baza carora se desfasoara activitatea in scoala 6.Revizuirea/intocmirea regulamentelor scolii 7.Intocmirea schemelor orare ale claselor primare si gimnaziale |
Director Director Responsabili comisii Director, CEAC Director Director Invatatori |
30 sept. 2014 30 sept. 2014 1 oct. 2014 1 oct. 2014 1 oct. 2014 1 sept. 2014 12 sept. 2014 |
Organigrama scolii Proiectul de dezvoltare Harta proceselor Dosarele comisiilor Procedurile specifice ROI+regulamente comisii, comitete, consilii, microbuz Schemele orare Procese verbale |
Legislatia in vigoare Stat de functii P.D.I. 2011-2015 P.M. Legislatie in vigoare Stat de functii P.D.I. termen mediu Plan managerial director Rapoarte analiza activitate an scolar anterior Organigrama scolii Harta proceselor ROFUIP, ROI scoala Legislatie in vigoare LEN 1/2011. ROFUIP
|
Functii |
Activitati |
Responsabil |
Termen |
Indicatori de realizare |
Instrumente Resurse |
PROIECTARE |
8.Elaborarea graficului sedintelor C.P. si a C.A. si a tematicii acestora 9.Elaborarea planului managerial al coordonatorului de proiecte si programe si al profesorului documentarist 10.Elaborarea proiectului C.D.S. 11.Elaborarea planului de asistente la lectii si activitati ectrascolare 12.Stabilirea ofertei de cursuri de formare pentru folosirea strategiilor didactice noi si TIC 13.Elaborarea fisei postului personal scoala 14.Elaborarea fisei de evaluare a personalului pentru anul scolar 2014-2015 |
Director Coordonator proiecte si programe Comisia curriculum Director Comisia formare si dezvoltare profesionala Director C.A. Director C.A. |
30 sept. 2014 10 oct. 2014 Conform procedurii 1 oct. 2014 1 nov. 2014 15 nov. 2014 1 sept. 2014 1 sept 2014 |
Graficul si tematica sedintelor Planurile de lucru Planurile mangerile Program activitati extrascolare si extracurriculare Proiectul C.D.S. Graficul asistentelor Planul de activitati Centralizator oferte Fisa postului Fisa de evaluare personal |
Rezultate chestionare P.D.I P.M. director ,Documente emise de M.E.C.T.S. si I.S.J. Fisa postului, anexa la OMECTS 6143/2011, CAEN 2012, adrese ISJ Centralizatoare propuneri optional P.D.I. si P.M. PDI si PM, Oferta CCD CL Oferte de pe net OMECTS 3597/2014 OMECTS 3597/2014 |
Functii |
Activitati |
Responsabil |
Termen |
Indicatori de realizare |
Instrumente Resurse |
ORGANIZARE |
1.Pregatirea scolii pentru deschiderea noului an scolar 2.Asigurarea resurselor umane, financiare si materiale necesare 3.Numirea educatoarelor, invatatorilor si dirigintilor la grupe si clase 4.Constituirea grupei mici, a clasei I si a clasei a V a 5.Constituirea si organizarea comisiilor metodice si a comisiilor cu caracter permanent din scoala 6.Numirea comisiei de intocmire a orarului scolii, verificare si aprobarea acestuia de catre director 7.Aegerea Consiliului de Administratie |
Director Director contabil, secretar Director, sefi comisii metodice Director, Director Responsabili comisii Director Director, CA |
1 sept. 2014 15 sept. 2014 1 sept. 2014 1 sept. 2014 1 oct. 2014 1 sept. 2014 1 sept 2014 |
Obtinere aviz functionare Stat de functii Bugetul scolii Lista inventar Decizii de numire Lista componenta claselor Decizii director Proces verbal sedinte C.P., C.A. si comisii Decizie numire P.V. sedinta C.P. Orarul scolii Decizie interna PV C.P., PV CRP, adresa CL si primar |
Normative sanitare de functionare P.D.I. Plan managerial, decizii ISJ, decizii interne Plan de incadrare Organigrama scolii Registru inscriere prescolari si elevi Organigrama Organigrama scolii Regulamentele comisiilor Planul cadru Schemele orare LEN, ROI scoala |
Functii |
Activitati |
Responsabil |
Termen |
Indicatori de realizare |
Instrumente Resurse |
ORGANIZARE |
8.Alocarea burselor 9.Elaborarea si transmiterea in timp util a statisticilor, rapoartelor, informarilor 10.Stabilirea concediilor de odihna pentru personalul didactic, auxiliar si nedidactic 11.Prelucrarea ROI elevi, parinti, c.d. 12.Asigurarea resurselor necesare derularii in bune conditii a activitatilor comisiilor 13.Asigurarea sigurantei elevilor (uniforma, legitimatii, acces interzis in afara curtii scolii in timpul cursurilor, indeplinirea sarcinilor profesor serviciu, grafic insotire c.d. microbuz) 14.Stabilire program scoala si microbuz scolar |
C.P., C.A., comisia acordare burse Director, Secretar Director, C.A Director, invatatori, diriginti Director, secretar, Director, CA Director, CA |
1 oct.2014 Zilnic 1 oct 2014 30 septembrie 2014 Permanent Permanent 15 sept 2014 |
P.V. CP si CA Dosar adrese, situatii intocmite Grafic acordare concedii, Cereri concediu PV sedinte cu parntii si elevii, PV CP Referat necesar de materiale comisii Registru PV profesor de serviciu, Registru verificare uniforma Program |
Dosare burse Adrsele primite, Rezolutii date de director, Procedura circuit documente, formulare tipizate scoala LEN 1/2011, Codul muncii, condica prezenta, OMECTS 5559/2011 ROI scoala IL de lucru specifica ROI scoala, ROI, regulament microbuz |
Functii |
Activitati |
Responsabil |
Termen |
Indicatori de realizare |
Instrumente Resurse |
COORDONARE/MONITORIZARE |
1.Monitorizarea realizarii planului managerial 2.Aprobarea planului manangerial si al programului de activitati al comisiilor 3.Monitorizarea realizarii planului managerial al comisiilor metodice, alte comisii scolala 4.Monitorizarea frecventei, starii disciplinare, situatiei la invatatura 5.Monitorizarea activitatii desfasurata in cercurile din scoala 6.Valorificarea rezultatelor inspectiilor unor organe de indrumare si control in scopul realizarii unor programe de remediere a unor aspecte negative 7.Urmarirea fenomenului de absenteism si stabilirea unor masuri de ameliorare 8.Urmarirea fenomenului de violenta in scoala si transpunerea in practica a planului de preintampinare 9.Urmarirea activitatii comsiei de disciplina pentru elevi si cadre didactice 10.Monitorizarea evaluarii ritmice 11.Avizare fisei de evaluare a personalului 12. Aprobarea fisei de evaluare |
CEAC Director Director Invatatori, diriginti Coordonator proiecte Director Coordonator proiecte Coordonator proiecte Director Director C.P. C.A |
Lunar 15 oct 2014 Lunar semestrial Zilnic Lunar Periodic Lunar cf. IL Lunar Semestrial saptamanal 1 sept 14 1 sept 14 |
Fisa de monitorizare. PM si program activitati comisii Doc. comisii Raport activitate Raport de activitate Situatia centralizata a absentelor Rapoarte sanctiuni Raport de monitorizare Programe de remediere Situatii centralizatoare Raport constatare abateri Sanctiuni aplicate Centralizator lunar Raport activitate Catalog, probe evaluare P.V. sedinta C.P Fisa evaluare |
PDI si PM director, regulament CEAC, proceduri LEN, ROI scoala, decizie numire director Fisa postului director, PM PO SCIM ROI scoala, Program activitati cercuri Rapoarte organe de control , PO SCIM Cataloagele scolare
ROI Program de activitati comisie Regulament comisie ROI ROI, ROFUIP, adrese ISJ CL |
Functii |
Activitati |
Responsabil |
Termen |
Indicatori de realizare |
Instrumente Resurse |
CONTROL/ EVALUARE |
1.Verificarea si avizarea planificarilor si proiectarii pentru unitatile de invatare 2.Realizarea asistentelor la orele de curs 3.Realizarea asistentelor la sedintele comisiilor metodice 4.Verificarea portofoliilor profesionale |
Sefi comisie metodica Director Director Sefi com. met Director |
1 oct 2014 Proiectare – periodic Conform graficului semestrial |
Planificarea anuala a unitatilor de invatare Proiectarea u.i Fise asistenta Fisa asistenta Raport activitate |
Modele edu.ro Planuri cadru Programe scolare Planuri cadru Proiecte de lectie Dosar comisii metodice Grafic asistente Dosar comisii Portofolii profesionale |
CONTROL/EVALUARE |
4.Evaluarea programelor de formare desfasurate in scoala 5.Evaluarea activitatii comisiilor metodice 6.Evaluare activitatii coordonatorului proiecte si programe 7.Realizarea evaluarii perosnalului didactic, auxiliar si stabilirea calificativelor 8.Realizarea evaluarii personalului nedidactic pentru anul 2014 |
Director Director, sefi de comisie metodica CA CA director |
Semestrial Semestrial 1-7 septembrie 2013 Conform PO Ianuarie 2015 |
Raport analiza activitate sem. si anuala Raport analiza activitate Raport de analiza activitate, fisa evaluare P.V. C.P si C.A Fisa de evaluare Fisele de evaluare |
Fisa de asistenta Portofoliu curs Activitate cadrelor didactice la clasa in folosirea TIC Dosar comisii metodice Raport CEAC Portofoliu coordonator proiecte si programe Fisa postului Fisele de evaluare Rapoarte de autoevaluare Fisa postului |
MOTIVARE |
1.Prezentarea exemplelor de buna practica – activitati demonstrative, metode interactive, folosirea TIC in lectii, alte activitati din scoala 2.Intocmirea recomandarilor CP pentru inscrierea la gradele didactice |
Sefi comisii metodice Director Director |
Lunar Octombrie 2014 |
Site scoala si site invatamant primar P.V. lectorate cu parintii, PV sedinte CP PV registru CP Recom. director |
Dosar comisii metodice Fisa de asistenta Fise de asistenta Raport comsie metodica |
Functii |
Activitati |
Responsabil |
Termen |
Indicatori de realizare |
Instrumente Resurse |
FORMARE SI DEZVOLTARE PROFESIONALA |
3.Participarea cadrelor didactice la activitatile desfasurate in cadrul consfatuirilor la nivel județean. 4. Participarea cadrelor didactice la activitatile desfasurate in cadrul comisiilor metodice 5. Participarea cu lucrari la simpozioane si conferinte judetene, interjudetene, nationale si internationale
|
Toate cadrele didactice Toate cadrele didactice Toate cadrele didactice |
Semestrial Lunar An scolar 2014-2015
|
fisa de prezenta la activitati formuar pezenta la activitati PV sedinta comisie Diplome, adeverinte
|
Programul de activitati al comisiilor metodice Oferta CCD CL Oferta institutiilor de profil de pe internet
|
NEGOCIERE/ CONFLICTELOR |
1.Discretie si profesionalism in abordarea situatiilor cu potential conflictual in relatiile din scoala 2.Monitorizare, negocierea si rezolvarea disfunctionalitatilor pentru preintampinarea conflictelor majore |
Tot personalul scolii Tot personalul scolii |
Permanent permanent |
Rezultate chestionare |
Chestionare |
1. Asigurarea in scoala a legilor, ordinelor, metodologiilor si a celorlate acte normative privind incadrarea, miscarea, perfectionare si evaluarea
cadrelor didactice, didactice auziliare si nedidactice; Completarea situatiilor statistice
2. Cresterea calitatii resurselor umane angajate in scoala prin perfectionare continua
3. Asigurarea unei politici interne de recrutare a personalului bazata p e descentralizarea unitatilor de invatamant
Functii |
Activitati |
Responsabil |
Termen |
Indicatori de realizare |
Instrumente Resurse |
PROIECTARE |
1.Completarea SC si SIIIR cu datele statistice necesare 3.Realizarea recensamantului copiilor 0-6 ani 6.Proiectul planului anual de perfectionare a personalului prin activitati desfasurate in scoala, prin CCD sau alte institutii acreditate |
Secretar Sefi comisie metodica invatamant primar si prescolar comisia curriculum, director |
1 oct 2014 Noiembrie 2014 1 noiembrie 2014 |
Formularele statistice Centralizarea rezultatelor recensamantului pe grupe de varsta si ani scolari Proiectul planului de perfectionare |
Baza de date a scolii, caiet statistic Formulare tipizate Populatia 0-6 ani Oferta CCD Oferta educationala a scolii Oferta altor instituii abilitate |
Functii |
Activitati |
Responsabil |
Termen |
Indicatori de realizare |
Instrumente Resurse |
ORGANIZARE |
1.Realizarea modificarilor in REVISAL 2.Organizarea concursului pentru ocuparea posturilor vacantate dupa 15 septembrie 2014 3.Publicarea posturilor /catedrelor vacante (cu viabilitate <4 si =>4 ani) 4.Organizarea concursului de ocupare a posturilor didactice in scoala |
Secretar, Director CA, Comisia de organizare si desfasurare a concursului Director, secretar CA, Comisia de organizare, director |
1 sept. 2014 17 septembrie 2014 Periodic la orice schimbare in contractul de munca 1 octombrie 2014 Conform metodologiei Conform metodologiei |
Extras din REVISAL Nr. inregistrare transmitere online Dosarul concursului (decizii, PV CA, sarcini membri, subiecte, bareme de corectare, fisa de asistenta lectie, borderouri corectare) Dosarele candidatilor, Decizii comisie organizare Adresele transmise catre ISJ CL Dosarul concursului Decizii angajare Contrcte de munca |
Decizii ISJ CL Decizii interne Legislatie in vigoare Procedura specifica transmisa de ISJ CL PO tramsmisa de ISJ CL Modele de decizii trasmise de ISJ CL Metodologia privind mobilitatea personalului didactic Metodologia de organizare Procedura operationala |
Functii |
Activitati |
Responsabil |
Termen |
Indicatori de realizare |
Instrumente Resurse |
ORGANIZARE |
5.Distribuirea orelor vacante (PCO) 6.Personalizarea fisei postului conform responsabilitatilor stabilite la nivel de scoala 7.Actualizarea contractelor de munca |
Director, CA director, CA secretar |
1-5 septembrie 2014 1 sept 2014 periodic |
Decizii PCO Incadrarea Stat functii Fisa postului Contracte de munca |
LEN, decizie numire director, planuri cadru, ROFUIP, Metodologia mobilitate personal didactic, OMECTS 6239/2013 OMECTS 6143/2011 PV CP si CA Legislatia in vigoare |
COORDONARE/MONITORIZARE |
1.Monitorizarea pregatirii personalului didactic pentru orele de curs, activitatile extracurriculare si activitatile cu parintii 2.Coordonarea activitatii cadrelor didactice debutante 3.Monitorizarea activitatii de formare continua a personalului didactic si didactic auxiliar 4.Asigurarea consilierii cadrelor didactice |
Director, sefi de comisie metodica Sef comisie metodica Sef comisie formare si perfectionare director |
Permanent Permanent Lunar saptamanl |
Fisa de observatii pentru fiecare cadru didactic Raport sef comisie metodica Baza de date formare continua Adeverinte, certificate Program consiliere |
observarea activitatii cadrului didactic Decizie numire director Chestionare Proiecte de lectie Raport monitorizare Oferta de formare contunia la nivel de scoala si de CCD CL PM |
CONTROL/EVALUARE |
1.Realizare asistentelor la lectii pentru cadrele didactice debutante sau la care feedback-ul din partea elevilor sau parintilor este slab 2.Realizarea evaluarii personalului scolii 3.Controlul dosarelor personale ale personalului scolii |
Director, CEAC, sefi de comisie metodica Director, CA CEAC, director |
Conform graficului de asistente Conform PO Semestrial |
Fisele de asistenta Fisele de evaluare Dosarele personale |
ROFUIP, fisa postului director, ROI scoala PO evaluare personal didactic si didactic auxiliar PO evaluare personal nedidactic Documente secretariat |
Functii |
Activitati |
Responsabil |
Termen |
Indicatori de realizare |
Instrumente Resurse |
NEGOCIEREA/ REZOLVAREA CONFLICTELOR |
1.Preintampinarea conflictelor intre personalul scolii, personal scoala –elevi, personal scoala- parinti 2.Testarea satisfactiei cadrelor didactice fata de politica manageriala a scolii 3.Realizarea de activitati de socializare (mese festive, aniversari, excursii, vizite) |
Director, coordonator proiecte si programe Director director |
Periodic O data la 2 luni periodic |
Chestionare Centralizare chestionare Fotgrafii de la evenimente |
PO rezolvare conflicte Chestionare CEAC Baza de date a scolii, calendarul evenimentelor nationale, internationale si religioase |
1. Realizarea unei proiectii bugetare realiste care sa acopere necesitatile scolii privind baza materiala
2. Consevarea si imbunatatirea bazei materiale a scolii
3. Realizarea de proiecte privind atragerea de fonduri extrabugetare in scopul dotarii scolii
Functii |
Activitati |
Responsabil |
Termen |
Indicatori de realizare |
Instrumente Resurse |
PROIECTARE |
1.Realizarea proiectiei bugetare pe baza necesitatilor scolii 2.Proiectarea planului anual de achizitii pentru bunuri si servicii |
Director, administrator financiar, CA Director, administrator financiar |
31 decembrie 2014 31 decembrie 2014 |
Proiectia bugetara Planul anual de achizitii – proiect |
Rapoarte necesar cadre didactice Bugetul pentru anul 2014, Centralizare propuneri pentru 2015 PO privind proiectia bugetara |
ORGANIZARE |
1.Asigurarea materialelor consumabile 2.Asigurare cataloagelor, condicelor si carnetelor de elev |
Secretar Administrator financiar Secretar |
Lunar 15 septembrie 2014 |
Facturi achizitie, Bonuri de consum Facturi achizitii |
Referat de necesitate Bugetul scolii Referat de necesitate Buget scoala |
Functii |
Activitati |
Responsabil |
Termen |
Indicatori de realizare |
Instrumente Resurse |
ORGANIZARE |
3.Realizarea subinventarelor pentru fiecare invatator, diriginte si orice angajat al scolii care are in primire o gestiune 4.Realizarea inventarului scolii 5.Recuperarea pagubelor materiale realizate din vina elevilor sau a personalului scolii 6.Atragerea de surse extrabugetare de finantare pentru scoala si gradinita |
Comisia de inventariere Comisia de inventariere Administrator patrimoniu, contabil Director, cadre didactice, CA |
1 octombrie 2014 31 decembrie 2014 Cand este cazul Periodic |
Subinventarele Inventar scoala Documente de imputare Contracte sponsorizare, Proiecte de atragere fonduri |
Inventarul scolii PO de realizare a inventarierii PV CP stabilire comisie inventariere, PO realizare inventar Inventar scoala ROI PM |
COORDONARE / MONITORIZARE |
1.Monitorizarea incadrarii cheltuielilor realizate in capitolele bugetare 2.Coordonarea comisiilor de evaluare si de receptie a lucrarilor de investitii realizate in scoala 3.Coordonarea si monitorizare activitatii pe contul SEAP 4.Monitorizarea activitatii de aprovizionare cu materiale consumabile pentru desfasurarea activitatii din scoala 5.Monitorizarea starii igienico-sanitare din localul scolii si al gradinitei 6.Monitorizarea starii mobilierului din scoala |
Adimistrator financiar, director Director, administrator financiar Director, Contabil Director, Administrator financiar Administrator financiar Administrator financiar |
Permanent Periodic periodic lunar zilnic zilnic |
Facturi achizitii Dosar investitii Rapoarte SEAP Gradul de acoperire a cantitatilor din referatele de necesitate PV DSP Starea mobilierului din scoala Referate degradare mobilier |
Buget scoala PO realizare achizitii Buget scoala SEAP Referate de necesitate Facturi Buget scoala Legislatia in vigoare Inventarul si subinventarele scolii |
Functii |
Activitati |
Responsabil |
Termen |
Indicatori de realizare |
Instrumente Resurse |
CONTROL / EVALUARE |
1.Controlul privind folosirea fondurilor bugetare pe capitole 2.Evaluarea repartizarii fondurilor bugetare si extrabugetare conform prioritatilor sefilor de comisii metodice si compartimente 3.Controlul asupra asigurarii conditiilor igienico- sanitare 4.Controlul asupra starii mobilierului scolii si a matertialelor folosite in procesul de invatare |
Administrator financiar, director Director, CA Director Sefi comisie metodica, director |
Lunar Periodic Saptamanal periodic |
Facturi Bugetul scolii OP PV CA Raport activitate director Raport |
Referate de necesitate Referate de necesitate Buget scoala Fisa postului directorului Legislatia in vigoare Inventar scoala |
Functii |
Activitati |
Responsabil |
Termen |
Indicatori de realizare |
Instrumente Resurse |
NEGOCIEREA / REZOLVAREA CONFLICTELOR |
1.Negocierea si monitorizarea actiunilor privind obtinerea contractelor de sponsorizare si a fondurilor extrabugetare 2.Argumentarea si negocierea utilizarii fondurilor astfel incat sa se evite crearea unor conflicte la nivelul scolii 3.Negocierea contractelor de achizitii de bunuri si servicii (incredintare directa) |
Director Director Director, Administrator financiar, CA |
Periodic Noiembrie 2014 Periodic |
Contracte de sponsorizare Documente fonduri extrabugetare PV CA Contractele de lucrari sau de achizitii Facturi |
PM, PDI Legislatia in vigoare Referate de necesitate Legislatia in vigoare |
Obiective
1. Implicarea institutilor de interes local in activitatea scolii prin realizarea de protocoale de parteneriat
2. Realizarea unor schimburi de experienta utile si eficiente pentru procesul instructive -educativ prin realizarea unor parteneriate cu alte institutii de invatamant sau de cultura din judet sau din tara
3. Folosirea platformelor on-line de derulare a proiectelor educationale (thinkquest, e-twinning)
Functii |
Activitati |
Responsabil |
Termen |
Indicatori de realizare |
Instrumente Resurse |
PROIECTARE |
1.Realizarea protocoalelor de colaborare cu institutiile de interes local (primaria, Parohia Ortodoxa, Postul de Politie)
2.Proiectarea unui parteneriat cu Biblioteca Comunala Rebrisoara
3.Realizarea de parteneriat cu institutii care asigura desfasurarea unor concursuri la nivel de scoala 4.Realizarea documentatiei on-line pentru demararea sau asocierea la proiecte pe platormele specifice
5.Proiectarea activitatii cercurilor la nivel de scoala |
Coordonator proiecte si programe, Director
Coordonator de proiecte si programe
Reprezentantii numiti de comisiile metodice
Sef comisiei metodica inv.primar |
1 noiembrie 2014
1 noiembrie 2014
Octombrie 2014
Sem 1 |
Protocoalele de parteneriat semnate si stampilate de ambele parti)
Documentele parteneriatului
Contractele de parteneriat
Extras dupa documentatia proiectelor |
PM, PDI, LEN
PM, PDI
Calendarul concursurilor avizat de MECTS
|